4/23/2010

Dansekomposisjon og koreografi

Jeg har helt glemt å legge ut link til den nye boken "Dansekomposisjon og koreografi" på Tell forlag, som jeg er medforfatter på.
Den kom ut nå i vår, og det var en ganske spesiell opplevelse å stå der med min egen bok i hendene.
Jeg syns det har blitt en veldig fin og oversiktlig bok. Det er mange flotte dansebilder og jeg tror at den kan være til hjelp for alle som har lyst til å lære mer om det å produsere en danseforestilling. Du kan lese om alt fra hvordan ideprosessen kan være frem til ferdig produkt og analyse av danseforestillinger.
Boken er beregnet på 2. og 3. klasse danselinje på videregående, men den kan også passe for de som driver amatørkompanier eller 1.klasse høyskolestudenter.

Jeg har skrevet kapittel 1 om intensjon i dansen og kapittel 4 om koreografiske prinsipper og verktøy.
Løp og kjøp!!

No comments:

Post a Comment